Kaip sutaupyti perkant veganišką maistą

Kaip sutaupyti perkant veganišką maistą

Įvairios skirtingos mitybos rūšys itin išpopuliarėjo: vegetarizmas, veganizmas, žaliavalgystė ir t.t. Kiekvienas žmogus pasirenka jam labiausiai tinkantį variantą, tačiau pasirinkus, kartais tenka susidurti su problema, kai pakeitus maisto racioną, stipriai paplonėja piniginė. Juk norisi maitintis ne tik sveikai, bet ir skaniai, įdomiai, išmėginti naujus skonius, o tai gali nemažai kainuoti. Neretai ir įprasti maisto produktai, kurie yra skirti kasdieniam vartojimui, kainuoja daugiau nei iki tol vartoti. Todėl šios dienos SMScredit.lt tinklaraščio įraše dalinamės patarimais, kaip sutaupyti, perėjus prie veganiško gyvenimo būdo.

Pirmiausias patarimas – laikykitės atokiau nuo populiarių, ryškių ir itin madingų pakuočių, kurios kainuoja kur kas daugiau. Skirkite laiko paieškoms, nagrinėkite produktų sudėtis. Suprantama, kad rėksmingos pakuotės dėmesį atkreipia pirmiausiai, bet jos tikrai neužtikrina geresnės kokybės produktų. O neretai tie patys produktai, kurie parduodami paprastesnėse pakuotėse arba sveriami – kainuos kur kas mažiau.

Sausus, negęstančius maisto produktus pirkite didesniais kiekiais, taip išleisite mažiau pinigų. Pirkite tokius produktus, kaip miltai, ryžiai, grikiai, kitos kruopos. Ir nebijokite, kad gali atsibosti nuolat valgyti tą patį maistą – įvairūs pagardai (sėklos, riešutai, padažai, prieskoniai) tikrai užtikrins skirtingus skonius kiekvieną kartą, kai valgysite.

Jei Jūsų biudžetas yra itin ribotas, verčiau rinkitės pagrindinius produktus, iš kurių galėsite pasigaminti įvairiausių patiekalų variacijų. Stenkitės namuose visada turėti įvairiausių kruopų, iš kurių galėsite pagaminti tikrai ne vieną patiekalą bei užtikrinsite, kad organizmas gautų įvairių skirtingų mineralų ir vitaminų.

Nustojus valgyti gyvulinės kilmės produktus, itin svarbu užtikrinti, kad organizmas gautų kuo daugiau ir įvairesnių maistinių medžiagų. Jų tikrai galima gauti iš skirtingų rūšių sėklų, riešutų, tačiau mėginant iš karto nusipirkti visų rūšių sėklas, kurių gali jums prireikti, kaina gali nustebinti. Todėl taupant, tiesiog keiskite sėklas, pasibaigus vienoms, pirkite kitos rūšies ir t.t. Tokiu būdu užtikrinsite, kad gausite visas organizmui būtinas maisto medžiagas bei neišleisite iš karto didelės pinigų sumos.

Perkant daržoves, nebijokite rinktis šaldytų, jos kainuos kur kas mažiau, nei šviežios, o ir maistinės vertės jos nepraranda šaldymo proceso metu, taip pat būsite tikri, kad jas suvartosite ir jos nesuges, kaip tai kartais gali nutikti su šviežiomis. Jei vis dėlto norite rinktis šviežias daržoves, pirkite sezonines, jos ir kainuos pigiau, ir pasižymės sodresniu, geresniu skoniu, ir maistinių medžiagų turės kur kas daugiau, nei nesezoninės.

Dar vienas patarimas – turėkite pirkinių sąrašą, prieš eidami į parduotuvę. Iš anksto susiplanuokite kokių produktų jums reikės ir kokius patiekalus iš jų gaminsite. Tai dar vienas būdas išvengti produktų švaistymo, mat nuėjus į parduotuvę nežinodami, ko jums reikia, padidėja tikimybė, kad prisipirksite produktų, su kuriais vėliau nežinosite ką daryti ir galiausiai, šiems sugedus, išmesite.

Lankykitės vietiniame ūkininkų turgelyje – ten tikrai rasite daugybę sveikų, šviežių, natūraliai užaugintų daržovių, sėklų, arbatų ir t.t. Specializuotose veganų maisto parduotuvėse, kurios šiuo metu vis labiau populiarėja, galite už įprastus maisto produktus sumokėti kur kas daugiau. Todėl jei norite kuo mažiau lankytis įprastuose prekybos centruose ir nenorite išleisti itin daug pinigų maistui – vietoje specializuotų, apsilankykite turguje.

Kuo daugiau gaminkite patys. Jei mėgstate lankytis kavinėse ar pietums renkatės maistą parduotuvėse, skirtą išsinešimui – be reikalingai išleidžiate pinigus bei negalite būti užtikrinti maisto kokybe. Verčiau nusipirkite maisto produktų ir gaminkite namuose, taip būsite tikri, kad žinote ką valgote, iš karto galėsite pasigaminti didesnį kiekį maisto, kurio užteks ne vienai dienai ir galiausiai džiaugsitės sumažėjusiomis išlaidomis už maisto produktus.

Veganiškas gyvenimo būdas nebūtinai turi būti brangus. Žinoma, jei vaikysitės madingų prekinių ženklų, valgysite kavinėse ar pirksite tik maistą, esantį gražiose pakuotėse – pinigų išleisite tikrai daug. Tačiau maisto produktus renkantis sąmoningai, skaitant etiketes ir perkant kuo daugiau paprastų, neperdirbtų maisto produktų – džiaugsitės geresne savijauta bei pilnesne pinigine.